قزوین_ مدیر شبکۀ بهداشت و درمان شهرستان بوئین زهرا از کشف و معدوم سازی ۵۵۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد، از ۲۰ اسفندماه ۹۷ تا پنجم فروردین سال جاری خبر داد.

کشف و معدوم‌سازی ۵۵۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در بویین زهرا

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، آرش خوشنویس زاده، مدیر شبکۀ بهداشت و درمان شهرستان بویین زهرا، اظهار کرد: بهداشت محیط این شبکه در طرح بسیج سلامت نوروزی، از روز ۲۰ اسفند ۹۷ تا روز پنجم فروردین ۹۸ تعداد ۵۶۴ مورد بازدید از مراکز و اماکن حساس انجام داده و ۵۵۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد، شامل طعم دهنده، رنگ، نوشابه، نان، کنسرو، شیرینی، مواد پروتئینی و گوشتی، کشف و معدوم کرده است.

این مسؤول اظهار کرد: از این تعداد بازدید ۳۵ مورد اماکن بین راهی، ۱۰۱ مورد اماکن عمومی، ۵۴ مورد سامانۀ آبرسانی و  ۲۷۵ مورد نیز مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بوده است.

خوشنویس زاده، گفت: در این مدت، تعداد هشت فقره کارت تندرستی صادر شده و تعداد ۱۱ مورد نمونه برداری مواد غذایی، ۶۲ مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی، شش مورد نمونه برداری استخر و ۴۹۵ مورد سنجش با تجهیزات قابل حمل انجام شده است.

رسیدگی به ۳۲ شکایت بهداشتی

اسماعیل قموشی، کارشناس مسؤول بهداشت محیط این شهرستان نیز در این باره تصریح کرد: در مدت مذکور به ۲۵ مورد  شکایات مردمی اعلام شده به سامانه ۱۹۰ و هفت مورد شکایات متفرقه، رسیدگی شده است.

وی اظهار کرد: سه مورد نظارت و بازرسی مشترک با سازمان‌های درگیر برنامۀ نوروزی و ۸۴ مورد برخورد با دوره گردان و دست فروشان مود غذایی حساس نیز انجام شده است.

به گفتۀ قموشی؛ این اقدامات طی این ایام توسط ۹ تیم بازرسی در هر روز در کل منطقه و در مجموع ۱۸۰ تیم با ۵۱۶ نفر ساعت انجام گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.